Search This Blog

Saturday, May 28, 2011

Learning from mistakes/ Aprendiendo de los errores



Watch this video about Diane Laufenberg. On this TED talk she talks about :experiential learning, empowering students voice, embracing failure and ending with the“culture of one right answer.” She talks about searching for a school that validated the was she believes kids learn. “Learning has to include an amount of failure,because failure is part of the learning process” by Diane Laufenberg...

Miren este video de Diane Laufenberg. En esta TED talk, ella habla sobre el aprendizaje  a través de la experiencia, el empoderamiento de las voces de los estudiantes, y adoptar al aprendizaje y terminar con la "cultura de una sola respuesta es correcta". Habla de buscar una escuela que valide su creencia de como aprender los chicos. Para ella, "El aprendizaje tiene que inlcuir una determinada cantidad de fracaso, porque el fracaso es parte del proceso de aprendizaje".

Monday, May 23, 2011

Isaac Asimov: Predicting the impact of internet in education/ Previendo el impacto de internet en la educación (1988)

      
     Watch this video, you won't regret it!
Asimov's vision of our knowledge society 23 years ago does not stop amazing us: "enormous libraries connected to your computer where anyone can ask any questions, in your own home, at you own speed, at your own direction, in your own time....everyone will enjoy learning."
He even mentions the posibility of OLPC Program...who else could've forseen it? Asimov. Could the world actually supply with clean water or computers for everyone? As he said: "Perhaps not at the very start...But you try for it...you might get it on the long run....anyone, anywhere can learn by himself" Hopefully, the future will prove that he was right about the clean water, too...



      ¡Miren  este video, no se van a arrepentir!

La visión de Asimov de nuestra sociedad del conocimiento hace 23 años no deja de maravillarnos: "Enormes bibliotecas conectadas a nuestra computadora donde cualquiera podrá realizar preguntas, desde su propio hogar,a su propia velocidad, yendo en su propia dirección, a su propio tiempo...todos disfrutarán del aprendizaje". Incluso menciona la posibilidad del programa OLPC (One Laptop per child)....Quién mas

podría haberlo previsto? Asimov. ¿ Puede el mundo proveer de agua potable o de computadoras para todos? 
Como él  mismo lo dice: “Tal vez no al principio…pero uno trata y tal vez lo logre en el largo plazo…cualquiera, en cualquier parte puede aprender por sí mismo”. Esperemos que el futuro demuestre que estaba en lo cierto en cuanto al agua potable también.

Sunday, May 22, 2011

Digital Youth from Gardner's perspective/ Juventud Digital desde la perspectiva de Gardner


Gardner focuses on his Good Play Project and analyzes five ethical issues in the new digital media :
Sense of identity
Sense of privacy
Sense of ownership authorship
Trustworthiness and credibility
Community Participation
Food for thought...
Gardner se centra en su proyecto "Good Play" y analiza los cinco problemas de los nuevos medios digitales de comunicación: 
El sentido de la identidad
El sentido de la privacidad
El sentido de la autoría y propiedad
La honradez y la credibilidad
Y la participación en la comunidad.
Da para pensar...

Using a digital journal/ Utilizando un diario digital

      Penzu is a digital journal that allows you to share your journal entries with your students, as well as have them sharing with you. If you would like to try it, make sure you have an email account with space enough to receive emails from all your students.
We recommend you to open a new account separately from your personal one. Personally, we’ve been using it for the last two years and its given us great results. The students feel motivated since it allows them to save and see their progress in their writing pieces throughout the course.
       Penzu es una herramienta digital que te permite compartir los registros que hagas en tu diario con tus estudiantes, así como también que ellos compartan contigo. Si te gustaría probarlo, asegúrate de que tienes una cuenta de email que tenga suficientes espacio para recibir emails de todos tus alumnos. Les recomendamos crear una cuenta separada de la que utilicen para su correo personal. Personalmente, la hemos utilizado en estos últimos dos años y ha venido dando buenos resultados. A los estudiantes les motiva debido a que les permite ver su progreso y archivar todas las tareas escritas que han realizado a través del curso.
Click the following link to start your penzu account
Haz click en el siguiente link para comenzar tu cuenta en pezu:
 Enjoy!
M&V

Sunday, May 15, 2011

Learning Chocolate: lots of vocabulary recources/ Muchos recursos para aprender vocabulario




 This web site aims to help students to memorize vocabulary in an easy and efficient way, by using pictures, sounds and games. Try the games and enjoy learning, like eating chocolate...

Este sitio web cuenta con diferentes recursos para aprender vocabulario y practicarlo en forma eficiente y facil utilizando fotos,sonidos y juegos. Prueben los juegos y disfruten aprendiendo, como si estuvieran comiendo chocolate!
http://www.learningchocolate.com/?st_lang=en

Stories to read and listen! Free resource online.


Stories: reading and listening!  ¡Historias para leer y escuchar!

This Oxford University Press resource has different stories that you could share with your students. They seem a great way to foster reading and motivate your students to read and listen the stories!
Enjoy!
Este recurso de la Universidad de Oxford cuenta con diferentes historias para compartir con vuestros alumnos. Parecen ser una manera excelente de motivar a los estudiantes a leer y a escuchar historias en inglés.
¡Qué las disfruten! Click on this link:

http://www.oup.com/elt/global/products/surprise/level3/stories/story1

Sunday, April 24, 2011

Philippe Merieu:easy reading, lots of reflection/fácil lectura, mucha reflexión.

Meirieu's collection is amazingly rich, and everything I've read so far has been great. On his book, Frankestein educator, he begins a journey through the story of this character, developing an education analysis that will make us reflect. This is an extract from his book that seem the right one to publish, due to the times we are going through: " Education is full of <calamities> because it's an unpredictable adventure in which a person is built, an adventure that  nobody can program" (Meirieu, 1998:64)
La obra de Meirieu es infinitamente rica, hasta ahora todo lo que he leído no tiene desperdicio. En su libro “Frankestein educador,” nos pasea a través de la historia de este personaje, por un análisis de la educación que nos hará reflexionar. Les dejo una cita de su libro que me pareció adecuada para los tiempos que corren: “La educación está llena de <calamidades> porque es una aventura imprevisible en la que se construye una persona, una aventura que nadie puede programar” (Meirieu, 1998:64)
El libro está disponible en pdf para descargarlo gratis, y traducido al español, alcanza con buscarlo en Google/ The book is available for free  in pdf and translated in Spanish in Google.We haven't searched but I bet you can find it in English, too!

Sitio oficial de Meirieu/ Meirieu's official website:

http://meirieu.com/

Thursday, April 21, 2011

Teaching body parts to elementary students/ Enseñando las partes del cuerpo a estudiantes de primaria

If you are teaching your kids to learn the parts of the body, you might be willing to teach the famous chant: "Head, and shoulders, knees and toes, knees and toes!" However, if you would like to work with the computers, this digital resource might be helpful. Click on the link and explore the slides. The beginning is for teachers planning, but as of page 11 it's student centered. You can move the mouse through the different body parts and they will light up in green. Also, it asks the kids to start imitating the character on what he does (kind of a digital "Simon says") It will be fun...

Si están enseñando a sus chicos una unidad sobre las partes del cuerpo, probablemente cantaran el famoso: "Head, and shoulders, knees and toes, knees and toes!" Pero si están dispuestos a trabajar con las computadoras, este recurso digital podría serles de utilidad. Hagan click en el link y exploren las diapositivas. Al comienzo está orientado para docentes, pero a partir de la página 11  aparecen las actividades para los estudiantes. Si arrastran el mouse por las distintas partes del cuerpo, se van ir prendiendo de verde, para mostrar a que parte corresponden las palabras. A su vez, les pide a los chicos que imiten al personaje en lo que va  haciendo (algo así como un “Simon dice” digital). ¡Van a ver que será divertido!

Check it out!
http://repositorio.educa.jccm.es/portal/odes/ingles/primaria_human_body/index.html

Some things that will be obsolete in education by 2020/ Algunas cosas que serán obsoletas en la educación del 2020.

Have you been wondering what things will no longer be part of the education process in the nearby future? Take a guess…Pencils? Notebooks? Or even Teachers???/ ¿Se han preguntado qué cosas ya no serán parte de los procesos de educación en el futuro próximo? Adivinen… ¿Los lápices? ¿Las gomas? ¿Los cuadernos? ¿O incluso los profesores?
Dan Elloway posted an article in which he expresses the things he thinks won’t be utilized by educators and schools by the year 2020. From the items he presented, the ones that called our attention were:  / Dan Elloway publicó un artículo en el cual cuenta que cosas cree que ya no serán de utilidad para los educadores y las escuelas en el año 2020. De todos los puntos que presentó, estos son los que  llamaron nuestra atención:
Homework/ Las tareas domiciliarias
He believes that since *blended learning is being increasing tremendously; homework will be just an extension of classroom tasks in a different and more natural way. Assignments will be assigned with deadlines, and students will be free to choose what they prefer to do in class or at home based on their own needs.
I find it fair and interesting. It seems that kids might be more motivated, since they will have a certain degree on their learning decision making process. /  El entiende que debido a que el “ blended learning” está aumentando a pasos gigantescos, las tareas domiciliarias serán tan solo una extensión de lo que ocurre en las tareas en el aula que se dará naturalmente. Se asignarán tareas con fechas de entrega, y los estudiantes serán libres de elegir cuales prefieren realizar en clase y cuales en sus casas, basándose en sus propias necesidades.
Creo que será  justo e interesante. A mi parecer, los chicos estarán más motivados debido a que tendrán cierto grado de decisión dentro de la toma de decisiones en su propio proceso de aprendizaje.
The fear of failure/ El miedo al fracaso.
Our teaching methodologies are walking towards individual learning plans and formative assessments, where the key focus is on the learning process rather than the students’ mistakes from a non-constructive critique perspective. The fear of failing to answer the correct answers will disappear eventually since students will understand the value of making mistakes as a pivotal element on their learning process. /
 Nuestras prácticas docentes están volcándose hacia planes individuales de aprendizaje y evaluaciones formativas, las cuales tienen como objetivo principal el proceso de aprendizaje, y no se focalizan en los errores de los estudiantes desde una perspectiva crítica no constructiva. El miedo a fracasar al no responder las respuestas correctas desaparecerá eventualmente, debido a que los estudiantes comprenderán  el valor de cometer errores como un elemento clave en su proceso de aprendizaje.
Paper (and text books)/ El Papel ( y los libros de texto)
According to Elloway, paper won’t disappear completely but it won’t be the no.1 work tool anymore.
Think of how much paper we would be saving if we shared most of our work online and have our students hand in their assignments digitally! Not to count other advantages such as not storing papers physically or making the possibility of losing students papers disappear! Personally, we have tried this alternative throughout these past two years and it works very well!
Según Elloway, el papel no desaparecerá del todo, pero ya no será la herramienta de trabajo número 1. ¡Piensen en cuanto papel podríamos ahorrarnos si compartiéramos la mayoría de nuestro trabajo en la web y si lográramos que nuestros estudiantes entreguen sus tareas en formato digital! Sin contar las otras ventajas tales como el no tener que guardar papeles físicamente, o eliminar de una vez por todas la posibilidad de perder los trabajos de nuestros estudiantes! Personalmente, hemos probado esta alternativa en últimos dos años y funciona muy bien!
*blended learning = traditional classroom learning and virtual learning combined= aprendizaje en el aula y aprendizaje virtual combinados.

We leave you with the article, let us know your comments!
Los dejamos con el artículo, esperamos vuestros comentarios!

http://www.itslearning.eu/10-things-that-will-be-obsolete-in-education-by-2020

Wednesday, April 20, 2011

Find or make flashcards online.../ Crea o encuentra flashcards en la web

    
 We all know the value of using flashcards when engaging the learning process of our students. It allows for reinforcement of visual and oral, combining different senses in knowledge acquisition.  
     Todos conocemos el valor de utilizar "flashcards" para lograr involucrar a nuestros alumnos en el proceso de aprendizaje. El uso de las mismas nos permite lograr un refuerzo visual y oral combinando los sentidos en la adquisición de conocimiento.  
    The website above is an excellent internet tool for you to find content already made by other teachers, or to make your own online flashcards.Read the instructional guide and you can create a link so that your students can access from home for further review/study the aimed vocabulary.
   El link anterior es un recurso excelente para encontar contenidos realizados por otros docentes, o para realizar vuestras propias tarjetas. Lean las instrucciones y podrán crear un link para que sus estudiantes accedan desde sus casas y pueden repasar y estudiar el vocabulario específico.   
My students love it and find it useful when studying. You have to register, but it's FREE! There is a huge data base of already created flashcards by other educators that you will find saves you time and energy. The dream of all teachers, right?  "Cut and Paste" relevant lessons!
    A mis estudiantes les encanta y lo hayan de utilidad para estudiar. Tienen que registrarse, pero es completamente gratis. Van a encontrar una gran cantidad de flashcards creadas por otros educadores que les van a ahorra tiempo y energía. El sueño de todo docente, no? " Copien y peguen" las lecciones que sean relevantes para uds!
 Again, create your own or use the one's already made. Be sure to mark the "add to data base" selection so that others can share any flashcards you make! Repito, creen nuevas o utilicen las que otros ya han creado. Eso si, asegurense de marcar donde dice "add to data base" para que otros puedan utilizar las flashcards que uds. realicen.
Visit/ visiten:  www.flashcardmachine.com
Enjoy!
M&V

Tuesday, April 19, 2011

Audacity in our English Learning Class/ Audacity en nuestra clase de inglés

Following up with our comments about web 2.0 tools we thought this one might be helpful...
What is Audacity? It's a tool that allows us to record our students voices. It's a free sound editing tool that you could use to keep record of your students reading skills as they improve throughout the year. This tutorial might help you...

Continuando con nuestros comentarios acerca de las herramientas 2.0, pensamos que esta podria ser de utilidad...
¿Qué es Audacity? Es una herramienta que nos permite grabar las voces de nuestros estudiantes. Es una herramienta para editar sonidos, de software libre, es decir gratis, con la cual podemos grabar las habilidades lectoras de nuestros estudiantes  y  su evolución durante el año escolar. Este video informativo puede ayudarlos...
To download it please visit: http://audacity.sourceforge.net/
 
Enjoy the tool!
M&V

Edgar Morin: Un autor interesante/ An interesting author

Morin is an interesting writer and deep thinker about education topics. He has developed the idea of "Complex thinking" and has also written a variety of books education related.
Morin es un escritor interesante y un pensador profundo acerca de la educacion. Ha desarrollado la idea de "pensamiento complejo", y ha escrito una gran variedad de libros sobre temas educativos.
Como buen escritor del siglo XXI, Morin comparte algunos de sus libros en forma gratuita en su sitio web oficial. Si les interesa el autor visiten su página web:
As a 21st century writer, Morin shares some of his books for free on his official website. If you are interested to download and get familiarized to his work please visit:
http://www.edgarmorin.org/Default.aspx?tabid=93
Los libros están  disponibles en español y se debe dejar pasar un período de 12 horas entre descarga y descarga de libros.
Books are available in Spanish and you should leave a 12 hour period between downloads.
We recommend:  " The 7 knowledges needed for the education of the future."
Les recomendamos:
Edgar Morin

Monday, April 18, 2011

Implementing a Personal Learning Environment

  Happy Easter break/ Semana de turismo/ Semana Criolla/ Semana de la vuelta ciclista!!!
Here's more food for thought during the break...
Mike and Vicky

The increasing integration of web 2.0 tools into our teaching practice is opening new doors for learning to keep on going outside the classroom. The knowledge society is taking over teaching and learning. As 21st century teachers, we need to be ready to explore new tools that will enhance lesson plans and engage students into learning.
El auge de la integración de herramientas 2.0 en nuestra práctica docente esta abriéndole las puertas al aprendizaje para continuar ocurriendo fuera del aula. La sociedad del conocimiento se está apoderando de los procesos de aprendizaje y enseñanza. Y como docentes del siglo XXI, debemos estar listos para explorar nuevas herramientas que nos ayuden a mejorar nuestra planificación y a involucrar a nuestros alumnos en su aprendizaje.
With this in mind, during this semester my students and I have been collaboratively working on a wiki. What is a wiki? It's a “website” that allows you to create content in collaboration with others. Through this tool my students shared book reports and created appealing mystery stories. They were also able to discuss each other's stories and engage on digital reading and writing. It's been a terrific experience for all of us! Some of my kids would check on the site during the weekends for reading for pleasure...homework became fun!
Con este objetivo, durante este semestre mis estudiantes y yo hemos estado trabajando colaborativamente en una wiki. ¿Qué es una wiki? Es un “sitio web” que te permite crear contenidos en colaboración con otros. A través de esta herramienta, mis estudiantes compartieron fichas de libros y crearon historias de misterio muy atrapantes. A su vez, discutieron las historias de unos y otros, y se embarcaron en la lectura y escritura digital. ¡Ha sido una experiencia buenísima para todos nosotros! Algunos de mis chicos visitaban el sitio web durante los fines de semana para leer los cuentos sólo por placer….las tareas domiciliarias pasaron a ser sinónimo de diversión!
 Please contact us if you would like a link to our wiki. Since it's a private PLE (Personal Learning Environment,) you won't be able to access unless you receive an invitation that we’ll be delighted to send to you. We will also teach you how to use it if you are interested. It’s not that complicated at all! Just need to learn the tricks we learned this semester and you’ll be ready to set off!!!
Por favor contáctense con nosotros si quieren visitar nuestro wiki. Al ser un PLE, no podrán acceder a menos que reciban una invitación nuestra, la cual enviaremos muy gustosamente. También les enseñaremos a usar la herramienta en caso de estar interesados. Ya van a ver que no es complicado. ¡Sólo se necesita saber algunos trucos que aprendimos este semestre y estarán prontos para comenzar a usarla!


If you are planning to start online learning sharing, this information might be useful for your students...
 
Strategies for Creating and Maintaining a Safe Space:


  • Use each other's names. Using a person's name when you respond to his/her postings creates a friendly online tone.
  • Read questions and conversational postings carefully to avoid unnecessary confusion.
  • Compliment your peers when they post strong responses or contribute original ideas to the conversation.
  • Ask questions. If anything is unclear or you want further information or insight on a topic, just ask. If you have a question, there are probably other members of the group who are confused and need further clarification as well.
  • Be considerate. Remember that your peers cannot see your body language or hear your tone of voice, so you need to keep your language direct and respectful.
  • Avoid slang, jargon, and sarcasm.
  • Listen to all the ideas presented. Remember there is no right or wrong in a discussion. A variety of perspectives add depth.
  • Stay open-minded.
  • Respond instead of reacting. Do not write a response if you are angry or upset. Instead, wait until you have had time to calm down and collect your thoughts.
  • Really read your peers responses. Avoid skimming. Respect the time your peers have spent articulating their thoughts by reading carefully and thoughtfully.
  • Reread your messages before sending them to ensure that your ideas are clearly communicated and supported.
  • Critique the content, not the person.
  • Do not present your personal opinions as fact. Back up your ideas with information to strengthen your statements.
  • Courteously answer all questions addressed directly to you.
  • Make "I" statements when respectfully disagreeing. Sharing an opposing opinion or idea is an important part of discussion, but it needs to be presented in constructive manner that encourages further discussion.
  • Do not use all caps when writing. It is interpreted as yelling.
  • Avoid emotional punctuation, like exclamation points, unless you are complimenting an idea shared.
Source: Catlin Tucker, English Teacher, USA

Sunday, March 20, 2011

ESL FLOW


Dear Teachers,
It's been a month from our Camp! For some of you it has been a week since the school year began. For others it's been three weeks. It doesn't matter how long it's been. What matters is that you probably are in need of some help already. If that's the case, we have a website that will help you: http://www.eslflow.com/ Click on this link!
You'll find a variety of worksheets that will save time and effort. The lesson plans are organized by Elementary, Pre-intermediate and Intermediate level. Give it a try and let us know how it goes!


Queridos profesores:
¡Ya pasó un mes desde nuestro campamento! Para algunos de ustedes ha transcurrido una semana de clases desde que comenzó el año escolar. Para otros han sido ya tres semanas. Pero lo importante no es el tiempo transcurrido, sino el hecho de que seguramente sientan que están  necesitando ayuda. Si ese es el caso, entonces tenemos el sitio web perfecto para ayudarlos: http://www.eslflow.com/ Hagan click en este link!
Van a encontrar una variedad de ejercicios que les van a ahorrar tiempo y esfuerzo. Encontrarán lecciones prontas para trabajar y organizadas por niveles: Elementary, Pre-intermediate y Intermediate. Denle la oportunidad y nos cuestan como les va!
Have a nice weekend!

Tuesday, March 15, 2011

Word Play and Multiple Recognition Strategies

Hola mis amigos!

http://www.visualthesaurus.com/

  This is a new site for me that I have found "by accident." I was impressed with the (w)holistic way that it really analyzes any word you may choose from so many different perspectives. I believe this gives the learner, and teacher, a real advantage when trying to explain the meaning of a word. This program, while it does cost some money, seems like it may be worth the investment. It will show the student all the synonyms, antonyms, ways to use it in different parts of speech, and all with a graphic organizer that can be changed to specific settings. I have not tried it yet, but it also will accomadate other languages, Spanish included!
  As a teacher, and human being,  I am upset that I even think about spending my own money to purchase this software. As an advocate for better learning and better tools for my students, I think it may be worth it.
   Let me know your thoughts and/or experiences in this realm of thinking, or with the soft ware itself.
Much respect to all my fellow educators!

Mike

Sunday, March 13, 2011

Universal Design for Learning…

What is Universal Design for Learning?
¿Qué es el Diseño Universal de Aprendizaje?

Exploring the web we found out about this approach that seems to be what we are currently attempting to do in our classrooms.
Explorando la web, nos encontramos con este enfoque que aparenta ser lo que intentamos hacer todos los días en nuestras clases.

Universal Design for Learning is a set of principles for curriculum development that give all individuals equal opportunities to learn.
El Diseño Universal de aprendizaje consiste en una serie de principios para desarrollar un curriculum que otorgue a todos los individuos las mismas oportunidades de aprender.
UDL provides a blueprint for creating instructional goals, methods, materials, and assessments that work for everyone--not a single, one-size-fits-all solution but rather flexible approaches that can be customized and adjusted for individual needs.
 “DUA” provee de un modelo base para crear objetivos generales y específicos, métodos, materiales y evaluaciones que funcionen para todos los estudiantes, no solo para algunos. No se basa en la idea de que una sola herramienta es aplicable para todos, sino que considera que existen diferentes enfoques que pueden adaptarse y ajustarse a las necesidades individuales de los estudiantes.
Source of information/ Fuente: Center for Applied Special Technology (CAST)
Watch the video to unpack UDL / Miren el video para descubrir “DUA”. Hope it inspires you for this week's planning! Esperamos que los inspire para planificar esta semana!

Saturday, March 12, 2011

Bullying/ Acoso escolar

President Obama and first Lady, Michelle, called for a united effort to address bullying.
The video shows their concern, and the need, as a nation, to stop this social issue that is destroying safe school environments.

El Presidente Obama y la Primera Dama, Michelle, solicitaron esfuerzo por parte de la comunidad estadounidense para poder resolver el problema de "bullying" o acoso escolar (no existe la traducción exacta en español y decidimos denominarlo "acoso escolar" por se lo más cercano a su significado).
El video muestra la preocupación de ambos y la necesidad de enfrentar este problema como nación, debido a que está destruyendo el ambiente escolar seguro y estable para los niños.
  

Friday, March 4, 2011

Happy Carnaval! Feliz Carnaval!

Here's another video to keep on reflecting about web 2.0 tools. It's a clear, simple, and visual definition of what Web 2.0 tools are. It also points out the differences with the Web 1.0; the one we were all so used to.
Hope you enjoy it! Have a wonderful Carnaval!

Este es otro video para continuar nuestra reflexión sobre las herramientas 2.0. Verán que es muy claro y comunica visualmente, sin palabras, la definición de estas herramientas. A su vez, también nos muestra las diferencias con las herramientas 1.0, a las que estabamos acostumbrados hasta ahora.

Esperamos que lo disfruten! Qué pasen un precioso Carnaval!
Mike and Vicky

Tuesday, March 1, 2011

Alternative Book Reports/ Ficha del libro

As we mentioned during our presentations, giving the students a choice empowers their learning. They feel they have ownership on what the do, so it's important to "engage them" by providing an attractive menu of activities.
For instance, we brought up strategies that we could use for students to have more choices.Today we'll mention a few to present book reports or as writing prompts...
Como mencionamos en nuestras presentaciones,el proveer a los estudiantes de opciones fortifica su aprendizaje. El hecho de brindarles la opcion de elegir, hace que se adueñen de lo que realicen, y por lo tanto, es importante conquistarlos y atraerlos con un menu de actividades que sea atractivo para ellos.
Por ejemplo: planteabamos que estrategias podemos aplicar, para que los estudiantes tengan mayores opciones. Entre ellas hoy mencionaremos algunas para presentar fichas de libros, o como disparadores de composiciones escritas...

Pick from the Menu! Elige del menu!
Your Book Report should add up to 60 points. Tu Ficha del libro debe sumar 60 puntos.
Due Date: March 18th, 2011
Fecha de entrega: 18 de Marzo de 2011

Activity 1: Write a letter to a character in the book.(15 points)
                Escribe una carta a un personaje del libro. (15 puntos)
Activity 2: Write a different ending for your story.(15 points)
                Escribe un final diferente para tu historia (15 puntos)
Activity 3: Make a map of where the events of the book take place.(10 points)
                Realiza un mapa que refleje donde ocurrieron los eventos del libro (10 puntos)
Activity 4: Draw a comic strip of the scene you enjoyed the most! (20 points)
                 Dibuja en una tira de comic la escena que mas disfrutaste del libro (20 puntos)
Activity 5: Compare and contrast two characters in the story (It's good to hand in the    students a venn diagram, where they can do differences and similarities of the characters, as part of their writing planning stages.) (20 points)
                  Compara y contrasta dos personajes de la historia (se le puede pedir a los estudiantes que realizen un diagrama de venn para escribir diferencias y similitudes a manera de planear su composicion escrita) (20 puntos)
Activity 6:Create your own book cover (They should do front and back cover and include an plot summary at the back cover.)(15points)
               Crea tu propia tapa del libro ( Tapa delantera y tapa trasera, e incluye un resumen de la historia en la tapa trasera) ( 15 puntos)
Activity 7: Make a timeline of all the events that happened in the story.(10 points)
                Realiza una linea del tiempo con todos los eventos que acontecieron en la historia (10 puntos).

We hope these activities are useful to begin the school year 2011!!!
Esperamos que estas actividades sean utiles al comenzar el año escolar 2011!!!
We'll keep them coming! Seguiremos agregando mas!

21st Century Learners: Some clues about them.Los alumnos del siglo XXI: algunas pistas sobre ellos.

This video was posted in November, 2007.
It shows a reality that is still relevant. It brings us back to the discussion we had about Digital native students and Digital immigrant teachers, during our Summer Camp. As you might remember, we talked about the differences between the way digital natives prefer to learn, and they way digital immigrants prefer to teach.


Este video fue producido en Noviembre de 2007. Muestra una realidad que aun hoy es relevante. Y nos trae nuevamente a la discusion que tuvo lugar en el Campamento de Verano, cuando planteamos y analizamos las diferencias entre los estudiantes nativos digitales y los docentes inmigrantes digitales. Como probablemente recuerden, hablamos de las diferencias entre la forma en que los nativos digitales prefieren aprender, y la forma en que los inmigrantes digitales prefieren enseñar.


 "Teach me to think," "Whatever, Whenever, Wherever," "Tell me a story digitally," "Engage me, Engage me, Engage me!" These will be some of the things the students will claim for on the video!
We wonder what the teachers would be claiming for: "Training, training, training," "Resources!"  And much more...Post a comment and let us know what you think should follow! What would your sign read? Maybe one day we'll get together again and film that video...
It was written and produced by B.Nesbitt.


"Enseñame a pensar", "Lo que sea, cuando sea, donde sea" (las tres http://www....com.uy/), "contame una histori digital", "involucrame, involucrame, involucrame". Estas son algunas de las cosas que los estudiantes piden en el video. Nos preguntamos a modo de reflexion como seria un video donde los docentes pidan lo que necesitan. Tal vez podria ser asi: " Capacitacion, Capacitacion, Capacitacion", "Recursos", Y mucho mas...Pueden dejar un comentario con lo que ustedes consideren que deberian de pedir los docentes! Que diria tu cartel? Tal vez, en algun momento nos volvamos a juntar y filmemos ese video...
If you are interested in Digital natives and immigrants you visit :
http://www.infosavvygroup.com/speakers_jukes.cfm
You could download e-books in English from their resources link.
Si te interesa el tema sobre nativos e inmigrantes digitales visita el link de arriba.Podras bajar libros digitales en ingles desde el link de recursos.



It is obvious that many of our students are ready for more relevant and challenging instruction. The question presented in this video is: Are we prepared to teach to a new, multi-lingual (Spanish, English, Digital- Speaking) generation of learners? Let's be World Citizens and empower our students to realize they are a force in the World Community!