Search This Blog

Sunday, March 20, 2011

ESL FLOW


Dear Teachers,
It's been a month from our Camp! For some of you it has been a week since the school year began. For others it's been three weeks. It doesn't matter how long it's been. What matters is that you probably are in need of some help already. If that's the case, we have a website that will help you: http://www.eslflow.com/ Click on this link!
You'll find a variety of worksheets that will save time and effort. The lesson plans are organized by Elementary, Pre-intermediate and Intermediate level. Give it a try and let us know how it goes!


Queridos profesores:
¡Ya pasó un mes desde nuestro campamento! Para algunos de ustedes ha transcurrido una semana de clases desde que comenzó el año escolar. Para otros han sido ya tres semanas. Pero lo importante no es el tiempo transcurrido, sino el hecho de que seguramente sientan que están  necesitando ayuda. Si ese es el caso, entonces tenemos el sitio web perfecto para ayudarlos: http://www.eslflow.com/ Hagan click en este link!
Van a encontrar una variedad de ejercicios que les van a ahorrar tiempo y esfuerzo. Encontrarán lecciones prontas para trabajar y organizadas por niveles: Elementary, Pre-intermediate y Intermediate. Denle la oportunidad y nos cuestan como les va!
Have a nice weekend!

Tuesday, March 15, 2011

Word Play and Multiple Recognition Strategies

Hola mis amigos!

http://www.visualthesaurus.com/

  This is a new site for me that I have found "by accident." I was impressed with the (w)holistic way that it really analyzes any word you may choose from so many different perspectives. I believe this gives the learner, and teacher, a real advantage when trying to explain the meaning of a word. This program, while it does cost some money, seems like it may be worth the investment. It will show the student all the synonyms, antonyms, ways to use it in different parts of speech, and all with a graphic organizer that can be changed to specific settings. I have not tried it yet, but it also will accomadate other languages, Spanish included!
  As a teacher, and human being,  I am upset that I even think about spending my own money to purchase this software. As an advocate for better learning and better tools for my students, I think it may be worth it.
   Let me know your thoughts and/or experiences in this realm of thinking, or with the soft ware itself.
Much respect to all my fellow educators!

Mike

Sunday, March 13, 2011

Universal Design for Learning…

What is Universal Design for Learning?
¿Qué es el Diseño Universal de Aprendizaje?

Exploring the web we found out about this approach that seems to be what we are currently attempting to do in our classrooms.
Explorando la web, nos encontramos con este enfoque que aparenta ser lo que intentamos hacer todos los días en nuestras clases.

Universal Design for Learning is a set of principles for curriculum development that give all individuals equal opportunities to learn.
El Diseño Universal de aprendizaje consiste en una serie de principios para desarrollar un curriculum que otorgue a todos los individuos las mismas oportunidades de aprender.
UDL provides a blueprint for creating instructional goals, methods, materials, and assessments that work for everyone--not a single, one-size-fits-all solution but rather flexible approaches that can be customized and adjusted for individual needs.
 “DUA” provee de un modelo base para crear objetivos generales y específicos, métodos, materiales y evaluaciones que funcionen para todos los estudiantes, no solo para algunos. No se basa en la idea de que una sola herramienta es aplicable para todos, sino que considera que existen diferentes enfoques que pueden adaptarse y ajustarse a las necesidades individuales de los estudiantes.
Source of information/ Fuente: Center for Applied Special Technology (CAST)
Watch the video to unpack UDL / Miren el video para descubrir “DUA”. Hope it inspires you for this week's planning! Esperamos que los inspire para planificar esta semana!

Saturday, March 12, 2011

Bullying/ Acoso escolar

President Obama and first Lady, Michelle, called for a united effort to address bullying.
The video shows their concern, and the need, as a nation, to stop this social issue that is destroying safe school environments.

El Presidente Obama y la Primera Dama, Michelle, solicitaron esfuerzo por parte de la comunidad estadounidense para poder resolver el problema de "bullying" o acoso escolar (no existe la traducción exacta en español y decidimos denominarlo "acoso escolar" por se lo más cercano a su significado).
El video muestra la preocupación de ambos y la necesidad de enfrentar este problema como nación, debido a que está destruyendo el ambiente escolar seguro y estable para los niños.
  

Friday, March 4, 2011

Happy Carnaval! Feliz Carnaval!

Here's another video to keep on reflecting about web 2.0 tools. It's a clear, simple, and visual definition of what Web 2.0 tools are. It also points out the differences with the Web 1.0; the one we were all so used to.
Hope you enjoy it! Have a wonderful Carnaval!

Este es otro video para continuar nuestra reflexión sobre las herramientas 2.0. Verán que es muy claro y comunica visualmente, sin palabras, la definición de estas herramientas. A su vez, también nos muestra las diferencias con las herramientas 1.0, a las que estabamos acostumbrados hasta ahora.

Esperamos que lo disfruten! Qué pasen un precioso Carnaval!
Mike and Vicky

Tuesday, March 1, 2011

Alternative Book Reports/ Ficha del libro

As we mentioned during our presentations, giving the students a choice empowers their learning. They feel they have ownership on what the do, so it's important to "engage them" by providing an attractive menu of activities.
For instance, we brought up strategies that we could use for students to have more choices.Today we'll mention a few to present book reports or as writing prompts...
Como mencionamos en nuestras presentaciones,el proveer a los estudiantes de opciones fortifica su aprendizaje. El hecho de brindarles la opcion de elegir, hace que se adueñen de lo que realicen, y por lo tanto, es importante conquistarlos y atraerlos con un menu de actividades que sea atractivo para ellos.
Por ejemplo: planteabamos que estrategias podemos aplicar, para que los estudiantes tengan mayores opciones. Entre ellas hoy mencionaremos algunas para presentar fichas de libros, o como disparadores de composiciones escritas...

Pick from the Menu! Elige del menu!
Your Book Report should add up to 60 points. Tu Ficha del libro debe sumar 60 puntos.
Due Date: March 18th, 2011
Fecha de entrega: 18 de Marzo de 2011

Activity 1: Write a letter to a character in the book.(15 points)
                Escribe una carta a un personaje del libro. (15 puntos)
Activity 2: Write a different ending for your story.(15 points)
                Escribe un final diferente para tu historia (15 puntos)
Activity 3: Make a map of where the events of the book take place.(10 points)
                Realiza un mapa que refleje donde ocurrieron los eventos del libro (10 puntos)
Activity 4: Draw a comic strip of the scene you enjoyed the most! (20 points)
                 Dibuja en una tira de comic la escena que mas disfrutaste del libro (20 puntos)
Activity 5: Compare and contrast two characters in the story (It's good to hand in the    students a venn diagram, where they can do differences and similarities of the characters, as part of their writing planning stages.) (20 points)
                  Compara y contrasta dos personajes de la historia (se le puede pedir a los estudiantes que realizen un diagrama de venn para escribir diferencias y similitudes a manera de planear su composicion escrita) (20 puntos)
Activity 6:Create your own book cover (They should do front and back cover and include an plot summary at the back cover.)(15points)
               Crea tu propia tapa del libro ( Tapa delantera y tapa trasera, e incluye un resumen de la historia en la tapa trasera) ( 15 puntos)
Activity 7: Make a timeline of all the events that happened in the story.(10 points)
                Realiza una linea del tiempo con todos los eventos que acontecieron en la historia (10 puntos).

We hope these activities are useful to begin the school year 2011!!!
Esperamos que estas actividades sean utiles al comenzar el año escolar 2011!!!
We'll keep them coming! Seguiremos agregando mas!

21st Century Learners: Some clues about them.Los alumnos del siglo XXI: algunas pistas sobre ellos.

This video was posted in November, 2007.
It shows a reality that is still relevant. It brings us back to the discussion we had about Digital native students and Digital immigrant teachers, during our Summer Camp. As you might remember, we talked about the differences between the way digital natives prefer to learn, and they way digital immigrants prefer to teach.


Este video fue producido en Noviembre de 2007. Muestra una realidad que aun hoy es relevante. Y nos trae nuevamente a la discusion que tuvo lugar en el Campamento de Verano, cuando planteamos y analizamos las diferencias entre los estudiantes nativos digitales y los docentes inmigrantes digitales. Como probablemente recuerden, hablamos de las diferencias entre la forma en que los nativos digitales prefieren aprender, y la forma en que los inmigrantes digitales prefieren enseñar.


 "Teach me to think," "Whatever, Whenever, Wherever," "Tell me a story digitally," "Engage me, Engage me, Engage me!" These will be some of the things the students will claim for on the video!
We wonder what the teachers would be claiming for: "Training, training, training," "Resources!"  And much more...Post a comment and let us know what you think should follow! What would your sign read? Maybe one day we'll get together again and film that video...
It was written and produced by B.Nesbitt.


"Enseñame a pensar", "Lo que sea, cuando sea, donde sea" (las tres http://www....com.uy/), "contame una histori digital", "involucrame, involucrame, involucrame". Estas son algunas de las cosas que los estudiantes piden en el video. Nos preguntamos a modo de reflexion como seria un video donde los docentes pidan lo que necesitan. Tal vez podria ser asi: " Capacitacion, Capacitacion, Capacitacion", "Recursos", Y mucho mas...Pueden dejar un comentario con lo que ustedes consideren que deberian de pedir los docentes! Que diria tu cartel? Tal vez, en algun momento nos volvamos a juntar y filmemos ese video...
If you are interested in Digital natives and immigrants you visit :
http://www.infosavvygroup.com/speakers_jukes.cfm
You could download e-books in English from their resources link.
Si te interesa el tema sobre nativos e inmigrantes digitales visita el link de arriba.Podras bajar libros digitales en ingles desde el link de recursos.



It is obvious that many of our students are ready for more relevant and challenging instruction. The question presented in this video is: Are we prepared to teach to a new, multi-lingual (Spanish, English, Digital- Speaking) generation of learners? Let's be World Citizens and empower our students to realize they are a force in the World Community!